MESTARIN OPISSA™

PYSÄYTÄ STRESSI – PALAUDU PAREMMIN, TOIMI TEHOKKAAMMIN
ALOITA VALMENNUS TÄSTÄ
MESTARIN OPISSA™
PYSÄYTÄ STRESSI –

PALAUDU PAREMMIN, TOIMI TEHOKKAAMMIN

ALOITA VALMENNUS TÄSTÄ

PYSÄYTÄ STRESSI -VALMENNUS NYT VAIN 39€ (OVH 69€)

Mestarin opissa™ -mikrovalmennukset tuovat jokaisen suomalaisen ulottuville valtakunnan parhaiden liikunnan, ravitsemuksen ja terveyden asiantuntijoiden täsmäosaamisen – nyt ainutlaatuisen edullisesti ja tehokkaasti.

MITÄ SAAN TÄSTÄ VALMENNUKSESTA?

Opit ymmärtämään, kuinka stressi voi olla ystävä tai vihollinen, sekä tunnistamaan liiallisen stressin oireet.

Opit arvioimaan omaa stressitasoasi sekä ymmärtämään ja hallitsemaan stressin lähteitä.

Opit optimoimaan rasitusta ja palautumista omassa fyysisessä harjoittelussasi.

Opit työkalut, joiden avulla vahvistat palautumistasi.

MITÄ VALMENNUS SISÄLTÄÄ?

Valmentajanasi toimii kuormituksen ja palautumisen säätelystä väitöskirjansa tehnyt liikuntatieteiden tohtori Ville Vesterinen.

Viime vuodet Ville on toiminut urheilufysiologian asiantuntijana eri lajien maajoukkueissa, vastuualueenaan suorituskyvyn optimointi kuormituksen ja palautumisen säätelyn avulla.

Valmennuksen tasokas sisältö ja 11 napakkaa tehtävää tarjoavat sinulle työkalut, joilla pidät stressin hallinnassa omassa arjessasi.

Valmennuksen sisältö:

 

  • 11 ytimekästä videota (yhteensä 140 minuuttia)
  • 11 napakkaa tehtävää

Kuuluisa Sun Tzu on sanonut: ”Jos tunnet vastustajasi ja itsesi, et jää sadoissakaan taistoissa toiseksi. Jos et tunne vastustajaasi, mutta tunnet itsesi, on voiton ja tappion mahdollisuudet tasan. Jos et tunne kumpaakaan, häviät varmuudella kaikki taistot.”

Villen mikrovalmennuksen avulla opit tuntemaan tämän päivän kenties pahimman vastustajan, stressin, ja nostat näin arjen toimintakykysi uudelle tasolle.

Suosittelen lämpimästi!

⭐⭐⭐⭐⭐

Elintapalääkäri Vilho Ahola

VILLE VESTERINEN

VILLE VESTERINEN

Valmentajasi

Olen urheilufysiologian asiantuntija Jyväskylästä, koulutukseltani liikuntatieteen tohtori. Olen työskennellyt Kilpa- ja huippu-urheilun tutkimuskeskuksessa reilun kymmenen vuoden ajan. Työnkuvaani kuuluvat mm. tutkimus- ja kehitystoiminta sekä huippu-urheilijoiden valmennuksen käytännön tukityö urheilufysiologina.

Viime vuosina työni on painottunut yhä enemmän asiantuntijana toimimiseen käytännön valmennuksessa, jossa pääsen soveltamaan näyttöön perustuvaa tutkimustietoutta käytäntöön.

Olen tehnyt töitä Suomen parhaiden urheilijoiden ja valmentajien kanssa monissa eri lajeissa. Viimeiset viisi vuotta olen toiminut mm. maastohiihtomaajoukkueen fysiologina. Keskeisinä teemoina työssäni eri maajoukkueiden kanssa ovat olleet fyysisten ominaisuuksien kehittäminen ja suorituskyvyn optimointi mm. harjoittelun kuormituksen ja palautumisen seurannan ja säätelyn avulla.

VALMENNUKSEN SISÄLTÖ TEEMOITTAIN

1. Alipalautuminen uusi kansantauti

Käsittelemme stressin/alipalautumisen yleisyyttä ja keskeisiä syitä, miksi stressistä puhutaan yhä enemmän. Lisäksi käymme läpi ylikuormittumisen vaikutuksia ja palautumisen hallinnan merkitystä terveyden, toiminta- ja työkyvyn ja kustannusten kannalta.

2. Stressin tunnistaminen

Käymme läpi, mitä stressi on ja onko stressi aina pahasta. Lisäksi tarkastelemme stressiin liittyviä akuutteja ja pitkittyneitä oireita sekä sitä, miten voit tunnistaa liiallisen stressin.

3. Stressin syyt

Käymme läpi yksilöllistä taipumusta altistua eri stressitekijöille. Lisäksi tarkastelemme tyypillisiä fyysisiä, henkisiä ja sosiaalisia stressitekijöitä arjessa sekä työelämään liittyviä stressaavia tekijöitä.

4. Fyysinen harjoittelu ja kuormittuminen

Käymme läpi fyysiseen harjoitteluun ja kuormittumiseen liittyviä tekijöitä, kuten ylikuormitusteoriaa ja harjoitusvaikutuksen syntyä. Lisäksi tarkastelemme ylikuormittumista ja siihen liittyviä tekijöitä. Tarkastelemme myös harjoittelun ohjelmoinnin keskeisiä periaatteita osana tuloksia tuovaa liikuntaa ja harjoittelua.

5. Palautumisen edistaminen

Tarkastelemme liikunnan monipuolisia hyötyjä muun muassa palautumiseen. Lisäksi käymme läpi sitä, minkälainen liikunta vahvistaa parhaiten palautumista. Minkälaisella teholla ja kuinka paljon tulisi liikkua?

6. Uni ja lepo

Käymme läpi unen tehtäviä ja roolia palautumisen kannalta. Lisäksi käymme läpi keinoja, jolla voit parantaa unen laatua ja määrää ja sitä kautta vahvistaa palautumistasi.

7. Ravitsemus

Käymme läpi ravitsemuksen roolia palautumisen kannalta. Lisäksi katsahdamme yleisiä ravitsemussuosituksia ja ravitsemuksen keskeisimpiä tekijöitä, joilla voit vahvistaa palautumistasi arjessa sekä fyysisestä rasituksesta.

8. Työ ja ajankäyttö

Käymme läpi työn tehokkuuden lisäämiseen liittyviä asioita, kuten työpäivän tauottamista ja rytmittämistä. Lisäksi tarkastelemme työn kuormittavuutta vähentäviä keinoja ja työpäivästä palautumista.

9. Mieli ja palautuminen

Käymme läpi itsetuntemuksen roolia liittyen psyykkiseen palautumiskykyyn. Lisäksi tarkastelemme mielenhallintaan liittyviä tekijöitä ja hengitys- ja rentoutusharjoituksia osana psyykkisen palautumisen edistämisessä.

10. Stressin ja palautumisen seuranta ja mittaaminen

Käymme läpi, miten voit seurata ja vahvistaa omaa stressitasojen tunnistamistasi. Lisäksi tarkastelemme menetelmiä, joilla pystyt mittaamaan kuormittumista päivän aikana ja omaa palautumistasi.

11 Yhteenveto – stressi ja palautuminen tasapainossa

Vedämme yhteen keskeisiä stressitekijöitä sekä kokonaisvaltaista palautumista edistäviä tekijöitä. Lisäksi luomme oman muistilistasi, jolla pystyt edistämään palautumista ja hyvinvointia arjessasi.

FAQ – USEIN KYSYTYT KYSYMYKSET

Milloin valmennus alkaa?

Saat sähköpostiisi ohjeet valmennuksen starttaamiseksi noin 10 minuutin sisällä valmennuksen maksamisesta ja pääset aloittamaan valmennuksen heti.

Miten valmennus etenee? 

Voit edetä täsmälleen sinulle parhaiten sopivassa rytmissä. Materiaali on käytettävissäsi kuuden kuukauden ajan maksutapahtumasta.

Kuinka kauan valmennus kestää?

Jos käytät valmennukseen noin 15 minuuttia päivässä, valmennus kestää kaksi viikkoa.

Kenelle valmennus on suunnattu?

Valmennus sopii jokaiselle aiheesta kiinnostuneelle eikä edellytä erityistä pohjatietoa tai koulutusta.

Miten valmennuksen voi maksaa?

Valmennuksen voi maksaa pankki- ja luottokortilla tai verkkopankkimaksuna.

YHDESSÄ, ME TEEMME SEN MAHDOLLISEKSI

NORDIC HEALTH ACADEMY 

 

NHA:n missio on edistää näyttöön perustuvan liikunta- ja ravitsemusohjauksen laatua ja saatavuutta Suomessa, kouluttamalla aikuisopiskelijoita liikunnan ja elintapaohjauksen ammattilaisiksi.

YHTEYSTIEDOT

 

Bulevardi 30 B 1

00120 HELSINKI

E: info@nha.fi

P: +358 50 302 0753

Tietosuojaseloste