YLIVERTAISTA LAATUA YLIVOIMAISEN EDULLISESTI

YLIVERTAISTA LAATUA YLIVOIMAISEN EDULLISESTI

NÄIN TEET ONNISTUMISESTA AUTOMAATION

ON AIKA NOSTAA SUOMALAISEN PERSONAL TRAINING -OSAAMISEN TASOA. KATSO MITÄ MAAILMAN ARVOSTETUIN PERSONAL TRAINER -SERTIFIOINTITENTTI PITÄÄ SISÄLLÄÄN.

ON AIKA NOSTAA SUOMALAISEN PERSONAL TRAINING -OSAAMISEN TASOA. KATSO MITÄ MAAILMAN ARVOSTETUIN PERSONAL TRAINER -SERTIFIOINTITENTTI PITÄÄ SISÄLLÄÄN.

TÄMÄ SINUN TULEE TIETÄÄ TAVOITTEISTA

Uskallan väittää, että taitavasti asetetut tavoitteet ovat monen projektin, kuten elintapamuutoksen kaikkein tärkein yksityiskohta.

Oikeanlaisten tavoitteiden avulla on mahdollista muokata kaukainenkin tavoite saavutettavaksi ja tehdä tekemisestä sellaista, että tuntuu siltä kuin liidettäisiin voitosta voittoon.

Tähän on kaiken lisäksi olemassa ihan selkeät askelmerkit. Katsotaanpa, miten ne menevät:

TAVOITTEEN ASETANNAN TEORIA

Taitavasti asetettu tavoite saa siis ihmisen huomion suuntautumaan tavoitteen suuntaisesti, se saa ihmisen ponnistelemaan enemmän tavoitteen eteen, se tekee ihmisistä sitkeämpiä haasteiden edessä, se lisää periksiantamattomuutta ja saa ihmisen etsimään erilaisia strategioita tavoitteen saavuttamiseksi.

PROSESSI- JA LOPPUTULOSTAVOITTEET

Lisäksi saavuttamisen arvoiset tavoitteet kannattaa jakaa osiin ja hyödyntää ehdottomasti sekä prosessitavoitteita että lopputulostavoitteita.

Tavoitteen taitava osittaminen on siis ensimmäinen askelmerkki, jonka avulla haastavakin tavoite saadaan muutettua sen kokoisiksi palasiksi, että niitä napsitaan tuosta vain – ja näin päästään kiinni kriittisen tärkeään onnistumisen tunteeseen.

Seuraavalla askelmerkillä varmistetaan, että asetetut tavoitteet todella ovat sopivan kokoisia:

SMART-TAVOITTEET

Eli jos vain suinkin maltamme ottaa aikaa siihen, että teemme jokaisesta tavoitteesta ja osatavoitteesta täsmällisiä, mitattavia, saavutettavissa olevia, tekijälleen merkityksellisiä ja aikaan sidottuja, olemme luoneet suunnitelman, jonka toteuttamisessa ei oikeastaan voi kuin onnistua.

Nämä ovat keskeisimmät tavoitteen asettelun askelmerkit, mutta vielä niidenkin jälkeen voimme merkittävästi nostaa onnistumisen todennäköisyyttä muutamalla pienellä yksityiskohdalla, joihin tutustutaan seuraavaksi:

Oman tekemisen seuraaminen ja arkisten pienten saavutusten juhlistaminen on siis ”taikakeino” siihen, että saamme aikaiseksi tunteen, jonka avulla ”liidämme voitosta voittoon”. Näiden pienten voittojen turvin on hyvä rakentaa joko omaa tai asiakkaan minäpystyvyyttä – ja ei aikaakaan, kun sen turvin voi käydä jo merkittävästi isompien haasteiden kimppuun.

Ja mikäli valmentajana asetat tavoitteita yhdessä asiakkaasi kanssa, on äärimmäisen tärkeä osallistaa myös hänet tavoitteiden asetteluun, eli varmistaa, että asiakas tavoittelee omia tavoitteitaan, eikä valmentajansa tavoitteita.

Vedetäänpä vielä koko homma kertaalleen yhteen:

MAAILMAN PARHAAT TYÖKALUT ELINTAPAMUUTOKSEN TUKEMISEEN

Kas näin. Uskallan väittää, että jos viet tässä opitun käytäntöön, tulee tekemisestä aiempaa huomattavasti miellyttävämpää ja huomattavasti tuloksekkaampaa.

PS. Taitava tavoitteen asettelu on vain yksi niistä monista näyttöön perustuvista työkaluista, joihin perehdymme NHA:n ja ACE:n yhteistyössä toteuttamassa, maailman arvostetuimpaan personal trainer -sertifikaattiin johtavassa koulutuksessa.

HERÄSIKÖ SINULLA KYSYTTÄVÄÄ KOULUTUSIIN LIITTYEN?

JÄTÄ VIESTI, NIIN ME VASTAAMME.

HERÄSIKÖ SINULLA KYSYTTÄVÄÄ KOULUTUSIIN LIITTYEN? JÄTÄ VIESTI, NIIN ME VASTAAMME.

ON AIKA NOSTAA SUOMALAISEN PERSONAL TRAINING -OSAAMISEN TASOA. KATSO MITÄ MAAILMAN ARVOSTETUIN PERSONAL TRAINER -SERTIFIOINTITENTTI PITÄÄ SISÄLLÄÄN.

YHDESSÄ, ME TEEMME SEN MAHDOLLISEKSI

LISÄÄ KIINNOSTAVIA ARTIKKELEITA

ETUMMAINEN SAHALIHAS – SERRATUS ANTERIOR

ETUMMAINEN SAHALIHAS – SERRATUS ANTERIOR

Mikä ihmeen serratus anterior? Ja miksi sen toiminta luo perustan koko yläraajamme voimantuotolle? Etummainen sahalihas on yllättävän massiivinen lihasrakenne, joka sijaitsee kylkiluidemme päällä, kiinnittyen lapaluun sisäpintaan.

lue lisää
9+1 ASKELKYYKYN KULTAISTA SÄÄNTÖÄ

9+1 ASKELKYYKYN KULTAISTA SÄÄNTÖÄ

Ensimmäinen askel timanttisiin pakaroihin on askelkyykyn hallinta. Pakaralihakset ovat paitsi muodissa ja monen mielestä esteettisesti puhuttelevia, niin ennen kaikkea äärimmäisen tärkeässä roolissa koko alaraajan toiminnan ja terveyden kannalta.

lue lisää
TUNNETKO LIIKUNNAN TERVEYSHYÖDYT?

TUNNETKO LIIKUNNAN TERVEYSHYÖDYT?

Jos liikunta olisi lääke, se olisi ihmeellisin, mitä koskaan on keksitty. Tiedätkö sinä jo liikunnan terveyshyödyt? Ota liikunnan hyödyt haltuun tästä!

lue lisää

NORDIC HEALTH ACADEMY 

 

NHA:n missio on edistää näyttöön perustuvan liikunta- ja ravitsemusohjauksen laatua ja saatavuutta Suomessa, kouluttamalla aikuisopiskelijoita liikunnan ja elintapaohjauksen ammattilaisiksi.

YHTEYSTIEDOT

 

Bulevardi 30 B 1

00120 HELSINKI

E: info@nha.fi

P: +358 50 302 0753

Tietosuojaseloste