EI AIKAA SALILLE? NÄIN SÄÄSTÄT AIKAA JA SAAT SILTI TULOKSIA

ON AIKA NOSTAA SUOMALAISEN VALMENNUSOSAAMISEN TASOA. KATSO MITÄ MAAILMAN ARVOSTETUIN PERSONAL TRAINER -KOULUTUSOHJELMA PITÄÄ SISÄLLÄÄN.

ON AIKA NOSTAA SUOMALAISEN VALMENNUSOSAAMISEN TASOA. KATSO MITÄ MAAILMAN ARVOSTETUIN PERSONAL TRAINER -KOULUTUSOHJELMA PITÄÄ SISÄLLÄÄN.

– Body fitness -urheilija Emilia Jyrkiäinen –

– Body fitness -urheilija Emilia Jyrkiäinen –

Mitkä ovat parhaat käytännöt, joiden avulla säästää aikaa kuntosaliharjoittelussa? Tähän kysymykseen pureutui joukko tutkijoita, joiden joukossa mm. maailman arvostetuin lihaskasvun tutkija Brad Schoenfeld.

Ajan puute on yleisin syy, miksi treenit jäävät väliin, joten tämänkertainen aihe on hyvin tärkeä kaikille liikunnan ja terveyden edistämisen ammattilaisille.

Artikkelista löydät vastaukset siihen, kuinka koostat sellaisen viikkotason harjoitusohjelman, että tuloksia hyvin suurella todennäköisyydellä tulee, vaikka aikaa olisikin käytössä hyvin rajallisesti. Vastaus piilee liikkeiden valinnassa ja muutamassa erikoistekniikassa, joista on niistäkin julkaistu uusia hyvin mielenkiintoisia tutkimuksia aivan viime aikoina.

Näiden kaikkien pariin sukellamme tämänkertaisessa videoartikkelissamme, jonka löydät alta.

PS. Jos tieteeseen perustuvat parhaat harjoituskäytännöt kiinnostavat, saat ne taatusti tehokkaimmalla mahdollisella tavalla haltuun NHA Personal Trainer™- sekä NHA Kuntosalivalmentaja™ -koulutuksista.

OTA KUNTOSALIHARJOITTELUN OHJELMOINTI KERRALLA HALTUUN. NHA KUNTOSALIVALMENTAJA™ -KOULUTUS ON LAAJIN MARKKINOILLA OLEVA AIHEPIIRIN KOULUTUS, JOKA POHJAA TUTKITTUUN TIETOON.

OTA KUNTOSALIHARJOITTELUN OHJELMOINTI KERRALLA HALTUUN. NHA KUNTOSALIVALMENTAJA™ -KOULUTUS ON LAAJIN MARKKINOILLA OLEVA AIHEPIIRIN KOULUTUS, JOKA POHJAA TUTKITTUUN TIETOON.

HERÄSIKÖ SINULLA KYSYTTÄVÄÄ KOULUTUKSIIN LIITTYEN? JÄTÄ VIESTI, NIIN ME VASTAAMME.

YHDESSÄ, ME TEEMME SEN MAHDOLLISEKSI

LISÄÄ KIINNOSTAVIA ARTIKKELEITA

YLLÄTTÄVÄ TOTUUS MOTIVAATIOSTA JA 21 TEKNIIKKAA, JOILLA MOTIVAATIO KUKOISTAA

YLLÄTTÄVÄ TOTUUS MOTIVAATIOSTA JA 21 TEKNIIKKAA, JOILLA MOTIVAATIO KUKOISTAA

Yllättävä totuus motivaatioon liittyen on se, että muutoksessa motivaation määrän sijaan tärkeämpää on todennäköisesti motivaation laatu. Ammattitaitoisen valmentajan tehtävä on vaalia sen kaltaista motivaatiota, jonka avulla asiakas saa aikaiseksi pysyvän muutoksen.

lue lisää
TUTKIMUS: MIKÄ ON PARAS HAMSTRING-LIIKE?

TUTKIMUS: MIKÄ ON PARAS HAMSTRING-LIIKE?

Takareiden lihakset osallistuvat niin lonkan ojennukseen kuin polven koukistukseenkin, joten ne ovat erittäin tärkeitä lihaksia alaraajamme toiminnan ja suorituskyvyn näkökulmista.

lue lisää
TERVEYSVALMENNUS MUUTTAA KÄSITYKSET IHMISTEN MOTIVOINNISTA

TERVEYSVALMENNUS MUUTTAA KÄSITYKSET IHMISTEN MOTIVOINNISTA

Suomessa vuonna 2022 yli puolet aikuisista ihmisistä joko sairastaa tai on korkeassa riskissä sairastua yhteen tai useampaan elintapasairauteen. Eräs lupaavimmista ratkaisuista tämän haasteen taklaamiseen on terveysvalmennuksen taito.

lue lisää

LÄHTEET:

Vegard M Iversen, Martin Norum, Brad J Schoenfeld, Marius S Fimland. No Time to Lift? Designing Time-Efficient Training Programs for Strength and Hypertrophy: A Narrative Review. Sports Med. 2021 Oct;51(10):2079-2095. doi: 10.1007/s40279-021-01490-1.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8449772/

GP García-Orea, D Rodríguez-Rosell,  D Segarra-Carrillo ym. Acute Effect of Upper-Lower Body Super-Set vs. Traditional-Set Configurations on Bar Execution Velocity and Volume. Sports (Basel). 2022 Jul 14;10(7):110. doi: 10.3390/sports10070110.

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/35878121/ 

Coleman, M., Harrison, K., Arias, R., Johnson, E., Grgic, J., Orazem, J., Schoenfeld, B. J. (2022). Muscular Adaptations in Drop Set vs. Traditional Training: A Meta-Analysis.International Journal of Strength and Conditioning https://doi.org/10.47206/ijsc.v2i1.135

https://journal.iusca.org/index.php/Journal/article/view/135

Kyle A Heidel, Zachary J Novak, Scott J Dankel. Machines and free weight exercises: a systematic review and meta-analysis comparing changes in muscle size, strength, and power. J Sports Med Phys Fitness. 2022 Aug;62(8):1061-1070. doi: 10.23736/S0022-4707.21.12929-9. Epub 2021 Oct 5.

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/34609100/

NORDIC HEALTH ACADEMY 

 

NHA:n missio on edistää näyttöön perustuvan liikunta- ja ravitsemusohjauksen laatua ja saatavuutta Suomessa, kouluttamalla aikuisopiskelijoita liikunnan ja elintapaohjauksen ammattilaisiksi.

YHTEYSTIEDOT

 

Bulevardi 30 B 1

00120 HELSINKI

E: info@nha.fi

P: +358 50 302 0753

Tietosuojaseloste»

Oppimisympäristö»